Det var mange forventningsfulle og interesserte damer som møtte opp til lunchmøtet på Pizzastua sist fredag.

Vårt nye styremedlem, Ingrid Braate Prillard fra “Klokt sagt”, skulle gi oss mange gode råd og kåsere om “PR,- ikke det enkleste, men det billigste og det beste”.

Etter mingling og Bodils deilige italienske pizza, var det tid for de “harde fakta”: For at journalistene vil skrive om din bedrift bør du ha noe nytt og aktuelt å fortelle, og forbered deg godt på hva du vil si.  

«Gjør hjemmeleksen din» , formante Ingrid med et smil.

Skap en god kontakt med den journalisten som du vet skriver om ditt fagfelt. Et annet godt tips kan være å skrive artikkelen selv og legg ved illustrerende  bilder.

De er glade i tall, nyheter og trender, gjerne med en aktuell vinkling. Hvis man er samfunnsengasjert og kan få leseren til å lære noe, er det lettere å få publisitet. Dessuten elsker jo journalistene de gode historiene…fortalt med innlevelse. 

Men selv om man har et godt produkt, en god historie eller en nyhet  å komme med er det aller viktigste å finne rett tidspunkt, rett sted og riktig medium  å publisere i!

Vi avsluttet lunchen med en liten workshop, der vi engasjert fortalte sidemannen businesshistorien vår.  Det resulterte i mange gode ideer til nye PR stunt som du kanskje får se i et eller annet medium.

« Dette  var veldig lærerikt og inspirerende, bare altfor kort. Kan du arrangere  en  work-shop  en hel dag slik at vi kan  i dybden for den enkeltes bedrift?», spurte flere deltakere.

Damene fra Kvinner i Business fikk innfridd sine forventninger og var enige i at selv om PR ikke er den enkleste, så er det billigste og kanskje det beste. Det er et hav av muligheter!

Lunsj 6 Lunsj 4 Lunsj 3 Lunsj 2 Lunsj 1Lunsj 5